Palvelut Ylistarossa

Ylistarossa yhdistyvät hyvät palvelut, vilkas omatoimisuus, kauniit ja rauhalliset Pohjanmaan maisemat ja maalaismiljöö. Alueella on lukuisia kauppoja, kuntakeskus, urheilu- ja monitoimitalo Kirmaus ja elokuvateatteri. Ylistaroon kuuluvat 14 kylää toimivat omalta osaltaan alueen moottoreina ja monipuolinen alue tarjoaa hyvät mahdollisuudet asumiseen, yrittämiseen, harrastamiseen ja yhdistystoimintaan.Ylistaro on viriiliä aluetta: yhdistys- ja järjestötoiminta on eläväistä ja liikunta- sekä urheilumahdollisuudet ovat monipuoliset. Alueella vaikuttaa Ylistaron Kilpa-Veljet, joka on yleisseura: sen puitteissa voi harrastaa pesäpalloa, lentopalloa, painia, ampumahiihtoa, hiihtoa, mäkihyppyä, jalkapalloa, painia, suunnistusta, voimailua ja yleisurheilua. Seura on perustettu jo vuonna 1945. Ylistarossa sijaitsee Wanhan Markin eläinten vanhainkoti, ravi- ja ratsastuskeskus ja metsästysseuran ampumarata. Ylistarolaista kulttuuria ja sen arvostusta alueella ylläpitää Ylistaro-Seura, joka tekee yhteistyötä Seinäjoen muiden kotiseutuyhdistysten kanssa.Ylistaro pyrkii helpottamaan yksityisyrittäjien arkea ja heidän etujaan alueella ajaa Ylistaron yrittäjät, se on etujärjestö, jonka tehtävänä on jakaa tietoa ja valvoa jäsenien etuja, se pitää tiiviisti yhteyttä Seinäjoen kaupunkiin ja se on Seinäjoen yrittäjien alajärjestö.Ylistarossa järjestetään vuosittain Joutopäivämarkkinat sekä Filmiä ja Valoa -elokuvafestivaalit. Lakeuden oma 4H-seura tarjoaa harrastustoimintaa 6–12-vuotiaille, sitä vanhempien on mahdollista työllistyä erilaisissa tapahtumissa lähialueilla, yhdistyksen kautta on mahdollista tilata nuoria erilaisiin työtehtäviin kuten avuksi vanhuksille tai koiranulkoilutukseen.